Dag 5 - Tucson - Sedona

28 december 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Joehoe! Manuels tas is bij de receptie afgeleverd! Wat een opluchting! Ik maakte me helemaal druk over het feit dat we nu een paar dagen onderweg zullen zijn en dat die tas ons achterna moet reizen of weet ik wat, maar het is goedgekomen. Fjoe!
We zitten om 9u in de auto. De navigatie geeft aan dat we er vier uur over zullen rijden om op onze volgende bestemming, Sedona, te komen. Helaas doen de dvd-schermpjes die we thuis gebruiken bij lange afstanden het niet in de huurauto. Gelukkig zijn de kinderen wel relaxed. We doen 'wie ben ik', ze lezen wat en buiten is genoeg te zien. Manuel bestudeert het reisprogramma, waar ik al een jaar mee bezig ben geweest. Hij krijgt het roadtrip-virus ook helemaal te pakken. Leuk dat de kinderen steeds enthouisaster worden, nu ze niet meer zo moe zijn.
We rijden de Interstate 10 weer terug naar Phoenix en rijden daarna verder via de 17 richting Flagstaff. Onderweg stoppen we bij een Subway voor een broodje en om te tanken. Jp verbaast zich dat we voor 33 dollar een volle tank hebben. Mooi meegenomen, in dit toch wel dure land.
We komen steeds hoger de bergen in en zien zelfs plukjes sneeuw. Sommige vrachtwagens hebbeb moeite om boven te komen over de steile wegen.
Na een uur of drie besluiten we nog even een kijkje te gaan nemen bij National Park Montezuma Castle, waar we bijna langskomen. We kopen er meteen een America is Beautiful-pas, waarmee we toegang hebben tot alle andere NP's. Montezuma is een Indiaans monument, uitgehakt in een rots. We vinden het best mooi, maar zijn niet heel erg onder de indruk. Wel lekker om even een half uurtje door het park te lopen na de lange autorit.
Dan het laatste stukje naar Sedona. Nu wij er zijn is het best fris, maar zonnig. Ik schat dat het een graad of 15 is.
Dan zien we ineens een rode rots opduiken! Wow!! Welkom in Red Rock County. Daar zijn we wèl van onder de indruk! Wat een prachtig gezicht zeg. Helaas zijn we niet de enige toeristen en de uitzichtpunten zijn zo druk dat Jp nergens kan parkeren. Manuel en ik stappen even uit voor een paar foto's.
In file (wel een van de mooiste files ooit!) rijden we naar de Sugar Loaf Lodge waar we vannacht logeren. Het is een simpele lodge, maar de bedden zien er prima uit en ze hebben een jacuzzi! De kids kunnen niet wachten en voor we het weten rennen ze in zwemkleding de tub in. Als er twee brandweerwagens langsrijden met loeiende sirene, komt Manuel aangerend om te kijken. Er staat nog steeds een file (de lodge bevindt zich aan de doorgaande weg) en er staat net een buggy vol toeristen voor het huisje als hij in zijn zwembroek aan komt rennen. De toeristen moeten er nogal om lachen. Best een vreemd gezicht ook, zo'n jochie met alleen een zwembroek aan terwijl iedereen in zijn winterjas tussen restjes sneeuw zit.
Jp en ik duiken ook lekker de jacuzzi in. Heerlijk! Dan even douchen en op zoek naar een leuke eettent.
Dat is nog lastig, want het is overal erg druk. We zoeken even en lopen maar weer terug. Uiteindelijk belanden we aan de overkant van de straat bij een prima Italiaan. Manu is weer ingestort en heeft geen honger meer. Morgen toch maar vroeger proberen te eten. Jp heeft een lekkere kipschotel met groenten en ik een vega pizza met olijven en artisjok. De kinderen delen een portie spaghetti met verse tomatensaus en gehaktballen.
Morgen staan we op tijd op en gaan we naar... Grand Canyon! Zin in!

1. Ineke breeman:
    29 december 2016
    Wat een mooi verhaal weer!Is het daar altijd zo druk?
    Inderdaad een mooie file om in te rijden.
    Geniet maar door allemaal.
    kus
  2. Kathelijne Schenkel: