Dag 18 San Diego - Yuma

10 januari 2017 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag moeten we afscheid nemen van San Diego en van Californië. Echt jammer! Jp en ik zouden ooit nog eens terug willen om meer van dit deel te zien. Deze reis had nogal een hoog tempo met veel hoogtepunten, en daardoor hebben we van heel veel plekken maar een beetje kunnen zien. Dat was een bewuste keuze, en we hebben er zeker geen spijt van, maar als we ooit terug gaan naar Amerika dan zou ik graag langer op bepaalde plekken willen blijven om meer tijd te hebben een stad of een gebied te ontdekken. San Diego en de hele westkust heeft zo'n vriendelijk sfeertje en we voelen ons helemaal thuis. Waar het in Arizona droog en bruin is, is het in Californië fris en groen.

Eerst maar even terug naar het hier en nu.
We beginnen de dag laat, want ik ben als enige vroeg wakker, de rest slaapt lekker uit. We ontbijten met cornflakes en yoghurtjes. De thee op de kamer is echt niet te zuup'n.
Na het uitchecken laten we de auto nog even bij de valet-dude staan en wandelen we naar Starbucks voor koffie en thee. Bij het afrekenen blijkt mijn portemonnee nog in de auto te liggen. Jp rent snel terug. Hij lijkt wel een echt San Diegoër, die joggen ook allemaal naar de Starbucks ;-).
We hadden gratis fietsen mee kunnen nemen van het hotel, maar ze hebben jammergenoeg geen fiets waar Emilie op past. Ze vindt het zelf heel jammer.
Op het strand drinken we de koffie, thee en sap, terwijl Emilie over de golven springt en de meeuwen ons begluren. Het is vanmorgen al een graad of 18. Echt jammer dat we straks weer in de auto moeten.
We wandelen nog een heel stuk langs de boardwalk langs het strand, kiezen alvast een schattig strandhuisje voor als we ooit terug komen en wandelen dan weer terug naar de auto.
Even langs de supermarkt voor een lunch voor onderweg. Na 2,5 week is dit de eerste echt goede supermarkt, met veel verse groenten, fruit en vers brood. Eerder zagen we vooral kant en klaar eten in de winkels, soms wat appels en bananen en klef voorverpakt brood. Maar hier worden we blij van!
Dan langs over de Interstate 8 naar Yuma. Het land wordt weer droger en minder groen. Na een rit van bijna drie uur springt de klok van de auto van 15.15 naar 16.15. We zijn weer in Arizona, waar het een uur later is.
's Avonds gaan we voor ons laatste avondmaal wat chiquer eten bij een goed restaurant. Jp besteld een kokoscurry met kip en rijst, ik een zoete curry met gamba's, vers fruit en rijst en de kinderen delen een kreeftravioli. Heerlijk! Nu op tijd naar bed, want ik wil niet te laat opstaan.
We willen morgenochtend nog even bij de Yuma State Prison kijken. Dan is het nog een uur of drie naar Phoenix, waar we 's avonds om 20.45 het vliegtuig naar Londen pakken.

Ik schrijf morgen of bij thuiskomst nog een laatste stukje, maar ik weet nog niet wanneer ik weer wifi heb om dat te plaatsen.

1. Peter:
    11 januari 2017
    Dank voor alle mooie verhalen van de afgelopen 17 dagen.

Een goede reis terug en ik zie je maandagochtend weer op de studio!

Peter
  2. Ineke breeman:
    11 januari 2017
    Wat een mooi einde van de vakantie.
    Heerlijk weer en een prachtig strand.Ja ,wie wil daar niet heen (of terug) !
    Goede reis terug en tot thuis!

kus
  3. Fija Groeneveld:
    11 januari 2017
    Ja helaas aan alle mooie momenten komt een eind, wat zullen jullie genoten hebben en we zijn benieuwd naar de verhalen in de live vertellingen, een goede en veilige thuisreis en we hopen jullie vrijdagavond te ziens en te spreken