Dag 16 Los Angeles (Santa Monica) - San Diego

8 januari 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Wow! We zijn nu echt fan van Californië en haar stranden!
Vanmorgen na het ontbijt uitgecheckt en richting San Diego vertrokken.
We stoppen eerst bij New Port Beach, een uurtje vanaf LA. Een groot deel van het strand langs de Pacific Coastal Highway behoort tot een State Park. Daarom betalen we 15 dollar om er te mogen parkeren. Een kleine wandeling naar beneden brengt ons op het mooie vlakke strand. We zien een kolibrie in een struikje. Wat een leuk beestje en hij piept zo schattig ;-)!
De kinderen trekken hun broekspijpen omhoog en gaan lekker pootjebaden. De oceaan is echt koud, maar even met je voeten erin is heerlijk. Het is vandaag gewoon 22 graden!! Zo warm hebben we het nog niet gehad deze vakantie. Gek idee dat het nu in Nederland zo koud is.
We blijven tot een uur of half twee op het strand, zoeken naar beestjes, schelpjes en klimmen over de rotsen. Verderop zien we een paar rotsen met pelikanen. Jammer dat we die niet van dichterbij kunnen zien. Het is helaas verboden om schelpen mee te nemen, we vinden een paar hele mooie, het is hier een beschermd natuurgebied.
Dan rijden we verder naar San Diego. Onderweg passeren we een paar hele gezellige strandstadjes, voor we de snelweg weer op moeten.
Sjeminee, wat een luxe hotel hebben we hier! Het was inderdaad niet goedkoop (maar minder duur als dat hok in Santa Monica) maar valet parking en een privédakterras met firepit hadden we nog niet gehad! We zitten op 10 meter van het strand en de kinderen rennen alweer de zee in. Tussen alle surfers door springen ze over de golven.
We nemen het ervan en met een mojito bij het vuurtje op het terras sluiten we lekker de dag af. Heerlijk dat we hier twee nachten zijn!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke breeman:
    9 januari 2017
    Dat is boffen, van het "'hok"" naar zo,n mooie plek.En nu niet zeuren dat de golven te veel lawaai maken en dat er weer oordoppen in moeten...
    Prachtig weer ook nog.
    Hier is het mistig en regen en even hadden we wat sneeuw en ijzel wat resulteerde in 546 strooiwagens die volgens de krant 25 keer de aarde rond reden met 14.9 miljoen kilo zout.
    En toch 491 ongelukken.
    S, Middags was het weer gesmolten en kon ik om begrijpelijke reden naar buiten.
    T, is toch wat.
    Fijn dat jullie zo genieten.
    kus