Dag 15 Los Angeles (Santa Monica)

7 januari 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Hieperdepiep! Voor onze kleine miep! Leuk alle felicitaties over de app en facebook!
Het plenst vandaag... Nou moe, dan maar het slecht-weer-plan en dat is het Natural History Museum, in het centrum.
We ontbijten onderweg naar de metro bij de Mac. Niet echt geweldig, maar het is vulling. Dan kopen we vier dagtickets voor de metro. Het is ongeveer een half uur naar het museum. Het is een mooi museum, vergelijkbaar met Naturalis in Leiden. Er staan maar liefst vijf t-rexen en nog een heleboel andere dinoskeletten en we leren weer een heleboel over de beesten. Er is ook een leuke tuin bij, waar de kinderen heel leuk kunnen spelen. We zien een paar eekhoorntjes die behoorlijk dichtbij durven komen. Een stel kinderen ziet ze ook en komen al gillend 'squirel, squirel!' op de beestjes af. Dag eekhoorns...
In het lab van het museum leren we heel veel over wilde dieren in de stad Los Angeles. Erg interessant en leuk. De kinderen willen nog niet weg, maar het is alweer 15u en eigenlijk wil ik nog even verder sightseeen in de stad.
We nemen de metro op weg naar Hollywood! Moeten we toch even geweest zijn. Emilie heeft een heel rooskleurig beeld bij Hollywood en is nogal teleurgesteld om te zien dat het gewoon weer straten zijn en eigenlijk niet veel bijzonders. We blijken net een halte te vroeg te zijn uitgestapt en net als ik uitleg dat het hier niet meer is dan een wijk waar vroeger veel theaters stonden en waar de sterren van toen vandaan kwamen, kijken we naar links en zien in de verte het Hollywood-bord! Jeeej! Kunnen we die ook weer afvinken.
We eten onderweg nog een heerlijk warm appeltaartje met vanilleijs bij de Pie Hole, het is toch feest vandaag, en dan zien we de eerste sterren op de Walk of Fame. Toch ook leuk om gezien te hebben!
We komen langs een dumpstore en gaan even naar binnen. We komen er weer uit met een echt soldatenoutfit voor Manuel en een shirtje voor Emilie. Het is inmiddels weer donker en het begint druk te worden op Hollywood Boulevard. We zien wat van die oude beroemde theaters en lopen nog een heel stuk door om nog wat sterren op de straat te bekijken. Dan is het alweer half zes en nemen we de metro terug. Het is zeker een uur om bij het eindpunt in Santa Monica te komen.
Het viel ons gisteren in Venice, vandaag in de metro en in de stad zelf weer op hoe ongelooflijk veel daklozen er zijn. Het geeft best een dubbel gevoel dat die mensen er zo bij lopen, terwijl wij tijdens deze reis behoorlijk geld uitgeven. Maar als je met je kinderen ergens een taartje zit te eten voel je je toch niet echt op je gemak als er iemand, stinkend naar urine, om geld komt bedelen. Het lijkt me heel moeilijk om dagelijks met dit soort armoede om te gaan, als je hier zou wonen. Dat zijn wij toch echt niet gewend in Nederland.
Onderweg van de metro naar het hotel halen we bij een Subway nog even een broodje en een kippensoepie. We hebben na de taart niet echt veel trek meer.
Morgen vertrekken we naar San Diego! Het einde van de reis komt langzaam in zicht...

1. Fija Groeneveld:
    8 januari 2017
    Wat een gezellig verhaal weer, en een bijzondere verjaardag voor Emilie,
    Geniet er nog van de komende dagen.
    kussss