Dag 7 Grand Canyon - Henderson

30 december 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een ontbijt van yoghurtjes en cornflakes op de kamer vertrekken we in de vrieskou (-6) rond 9u op weg naar Henderson, wat een voorstad is van Las Vegas. Daar is in principe weinig te beleven, maar het is slechts 20 minuten vanaf de Hooverdam en ligt gunstig ten opzichte van statepark The Valley of Fire, waar we een dag later naartoe willen.

Het is vandaag weer een flinke reis van meer dan 4 uur. Het landschap verandert langzaam van besneeuwde naaldbomen naar een dorre bergachtige omgeving. Sommige stukken zijn een beetje saai en sommige stukken weer adembenemend.
Na een flinke rit wil Jp tanken, we moeten allevier plassen en we beginnen trek te krijgen. We komen aan in het Route 66-stadje Kingman. Ik had vooraf bedacht om daar nog wat rond te kijken, maar dat loopt anders. Na het tanken zoeken we naar een leuk eettentje en voor we het weten zijn we de stad uit en de snelweg weer op! Keren kan niet. We voelen ons een stel sukkels, ik omdat ik Kingman wilde zien en Jp omdat ie honger heeft. En de kinderen moeten nog steeds plassen. Zover dus de Route 66 voor ons... (maar als het goed is krijgen we nog een herkansing in LA!)
Er volgt een weg van zo'n 60 km, waar echt niks is. Alleen maar weg. Eindelijk een tankstation! Plassen en een kleffe hotdog! Echt lunchen doen we later wel.
Het begint steeds bewolkter te worden en het gaat heel zachtjes spetteren. Dan komen we bij de Hooverdam aan. Dat is ook de grens van Arizona met Nevada. We moeten ook onze klok weer een uur terugzetten.

We staan weer eens in de file, en vinden uiteindelijk een betaalde parkeerplaats. Eerst wandelen we naar de dam zelf. Gaaf gevaarte! Behoorlijk indrukwekkend. Dan rijden we een stuk terug en klimmen de naastgelegen Memorial Bridge op. Vanaf hier zie je pas echt hoe kolossaal de dam is.

Dan naar het hotel. Het is nog maar 14u, maar we mogen de kamer al op. We gooien de bagage af en vertrekken naar een outlet, een stukje verderop. Onderweg kunnen we in de verte wat grote hotels aan The Strip zien. In de outlet koop ik 2 Levi spijkerbroeken voor 80 dollar, JP een shirt en boxershorts en de kinderen kiezen ieder een blouse.
Tot grote vreugde van Emilie heeft dit hotel ook een indoor zwembadje, dus de kinderen duiken er nog even in.
Het is wel raar. Net een beetje gewend aan de Amerikaanse tijd, zitten we er weer steeds een uur naast...

1. Ineke breeman:
    31 december 2016
    Ja, het is maar afzien zo,n vakantie! Lekker fris, -6 gr. Fijn dat je nu eindelijk een paar broeken hebt kunnen kopen.
    En straks opblijven voor het vuurwerk, of is dat geen opblijven met al die tijdzones?
    Wij krijgen een grijze dag, met hier en daar een drup regen.
    ben benieuwd hoe jullie het nieuwe jaar ingaan.
    Passen de kinderen goed op jullie?
    kus
  2. Hans Breeman:
    Hoi allemaal !!!
    Wat fantastisch van het geweldige feest. Geniet er van en ga lekkker door, met wat er allemaal te zien is. Zoals wat te zien is, is ook een enorme plek waar je met vele ogen goed alles kan zien.
    Ik zie nu ook bijna alles.... Maar ik ga er vanuit dat jullie ook alles kunnen zien.
    Lieve allemaal, zorg dat je alles goed kan zien.... Ik zorg voor alles wat er zichtbaar is !!!!!!
    Dag allemaal. Het zal een fantastisch alles blijven met wat jullie alles kunnen zien !
  3. Iris:
    Ha road runners!
    Na een week pc loos onthaasten zet ik m aan om jullie op te snorren en val in een andere wereld, wat heerlijk. En wat ontzettend USA: afslag gemist? Dikke pech, nu moet je uren door, ha ha. Weer eens wat anders dan afslag Moordrecht 2 minuten na Nesselande ;)
    Hier knalt het er al goed op los. Jullie moeten nog wat uurtjes langer voor het nieuwjaar is. Geniet! Lieve groet vanuit Nesselande!