Nog meer watervallen en weer oostwaarts

25 april 2019 - Lanesborough, Verenigde Staten

24 april: een heleboel watervallen

Vandaag gaan we nog meer watervallen bezoeken. Eerst rijden we vanaf de camping naar beneden waar de wandeling naar de waterval van Taughannon Falls begint. Vrijwel naast de parkeerplaats is al een brede waterval die uitmondt in één van de vier Fingerlakes.

We lopen langs het pad naar de grote waterval verderop. Het is een makkelijke wandeling, een breed pad en vlak. Het is natuurlijk veel leuker om op het stenen plateau direct naast het water te lopen. We keilen de platte leistenen die vanaf de kloof zijn gerold het water in, en springen naar kleine rotsige eilandjes in de rivier.

Verderop is er geen plateau meer en moeten we het pad weer volgen. Na ongeveer 20 minuten staan we voor een waterval die van grote hoogte naar beneden raast. Echt mooi! We worden gewoon nat van de nevel. We moeten hetzelfde pad weer terug naar de parkeerplaats.

Vervolgens rijden we naar het Robert Treman State Park, zo’n 20 min rijden. Eerst even lunchen in de camper. Echt handig dat we alles bij ons hebben. Koelkast is vol.

Daarna lopen we vanaf de parkeerplaats naar de grote waterval. Het is echt maar drie minuten lopen. Mooi, maar verder is er niet zoveel te doen. De trail verderop is wederom afgesloten, net als gisteren in Watkins Glenn. Dat is wel het nadeel als je zo vroeg in het seizoen bent.

Toch zijn we niet meteen klaar, want er moet nog een ander pad zijn. Het is even zoeken, maar we vinden het en klimmen omhoog. Het is niet heel ver, maar wel steil en we doen er zeker 45 minuten over om de volgende waterval te bereiken. De kids hebben wel een oreo verdiend voor we teruglopen naar beneden.

Het is ontzettend mooi weer met een knalblauwe lucht. Wel fris, maar heerlijk om te wandelen.

Ik wil graag nog naar de botanical gardens in Ithaca, dus dat wordt de laatste stop van de dag. Als we aankomen blijken de parkeerplaatsen niet geschikt voor campers. Ik ga binnen vragen waar we mogen staan en ik word heel vriendelijk te woord gestaan en krijg uitleg over de manier hoe we moeten omrijden naar de andere kant van het terrein. Daar zijn ook nog eens gratis parkeerplaatsen, dus dat scheelt. De kinderen zijn alleen behoorlijk klaar met wandelen en hebben geen zin meer om de tuinen te bekijken. We beperken ons dus tot het arboretum. Mooi aangelegd, maar nog een beetje kaal zo vroeg in de lente. Verderop zien we een grote waterschildpad tussen de goudvissen in de vijver. Hij komt helaas niet boven.

Terug naar de camping. We bakken kip en vullen een paar wraps met sla, tomaat, ui, paprika en mais. Daarna stoken we nog een fik in de firepit. We moeten echt marsmellows kopen! De rest van de avond zitten we spelletjes te pesten. Het is heel gezellig en we moeten erg lachen.

Morgen rijden we een flink stuk richting de oostkust. We overnachten dan ergens voorbij Albany.

25 april - de hele dag rammelen

Na een ijskoude nacht (tegen het vriespunt?) verlaten we Taughannon Falls. Rond 10u rijden we weg richting Albany. Het is een flinke tocht van 4 uur. Onderweg doen we nog een paar boodschappen bij de Walmart, moeten tanken en we stoppen nog voor een milkshake. Een groot deel van de Interstate 88 is vreselijk slecht. Het is echt niet te doen, rammelen, klotsen en hobbelen. Emilie wordt misselijk, vooral door de ipad, maar die weg helpt ook niet echt. Na een half uurtje rechtop zitten gaat het weer.

Op een gegeven moment zijn we het allevier wel zat. Gelukkig gaan we de weg af en verder weer over kleinere weggetjes. Er is weer veel te zien.

Eindelijk komen we om 16.30 bij de camping aan. We zijn de enigen!

We worden heel hartelijk ontvangen door de eigenaar, Gordon. Omdat we de eerste kampeerders van het seizoen zijn krijgen we een zak brandhout van hem. Leuk! Vanavond lekker weer stoken en marsmellows roosteren!

Het is een hele mooie camping, Mount Greylock, midden in een heuvelachtig naaldbos. We mogen een plekje uitzoeken en genieten nu even lekker van het zonnetje aan de picknicktafel.

Morgen weer een stuk rijden, dan komen we hopelijk een beetje minder door elkaar geschud aan bij een camping vlakbij Rockport.