Rondje NYC, upstate NY en Oostkust

17 maart 2019 - Rotterdam, Nederland

Nog enkele weken en Jean-Paul, de kinderen en ik stappen weer in een vliegtuig op weg naar een nieuw avontuur. Dit maal vliegen we vanaf Brussel richting New York City! Het oorspronkelijke plan was om via Boston te vliegen en New England te gaan bekijken, maar dat is een beetje aangepast toen we ontdekten dat onze meivakantie dit jaar wel heel vroeg valt en vele campings en parken in het Noordoosten van de VS nog zijn gesloten (of ingesneeuwd ofzo... het is daar echt nog heel koud in het voorjaar).

Hééél vervelend natuurlijk dat we daarom maar kozen voor een iets zuidelijker rondje: namelijk vliegen op de stad, die JP en ik altijd al hebben willen bezoeken: New York City! (Dat we dit eigenlijk hadden bedacht om ooit eens zonder kinderen te gaan doen vergeten we maar even). Als we aankomen volgens planning hebben we nog een halve zaterdag en een hele zondag om de stad te gaan ontdekken. Dat we daar dan wel even heel goed over na moeten denken wat we willen gaan zien in die enorme stad in een betrekkelijk korte tijd (inclusief jetlag en twee kinderen die vast bij aankomst naar bed willen terwijl het 15u in de middag is) dat zien we dan wel weer!

Na de tweede nacht in de stad vertrekken we per metro/trein naar New Jersey waar we onze gehuurde camper zullen gaan ophalen. Vervolgens vertrekken we met de camper richting de Finger Lakes, in het noordwesten van de staat New York. Daar blijven we een paar nachten en rijden dan weer via Albany naar de oostkust boven Boston. We hebben een walvistour geboekt in Plymouth, Massachusetts en willen een stukje New England en Cape Cod gaan verkennen.

Helaas hebben de kinderen maar twee weken schoolvakantie, dus we gaan proberen zoveel mogelijk te genieten in die korte tijd. We hebben ervoor gekozen per dag kleine stukken van 2 tot 3 uur te gaan rijden en af en toe meerdere nachten op één camping te blijven. We willen niet te ver rijden omdat dat zo vermoeiend is. Liever stoppen we onderweg op leuke plekjes en kijken we ter plekke wat de dag ons brengen zal.

De weersvoorspelling voor de komende week in Ithaca ligt net boven het vriespunt en dat lijkt ons redelijk frisjes voor in het campertje!! Hopelijk komen daar nog wat graden bij de komende weken.

Gaan we net zo genieten als de vorige keer? We gaan het meemaken!! Voor nu kan ik alleen maar zeggen: leg de marsmellows maar klaar!

1. Tineke:
    17 maart 2019
    Nou wat gaaf!!!!Heel veel plezier daar
  2. Heleen ten Cate:
    17 maart 2019
    Wat een heerlijk en supergaaf voorruitzicht zeg voor jullie !! Dat wordt genieten geblazen met jullie gezin 😊
  3. Charles Vermeer:
    Geweldig!!😃
  4. Ineke breeman:
    18 maart 2019
    Het wordt vast een mooie vakantie!
    En slecht weer bestaat niet, wel verkeerde kleding..