Huppelen in New York!

21 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

19 april Leuven

Zo. Reis is begonnen! Met een file van Rotterdam tot Antwerpen, maar goed... we overnachten in Leuven, vlakbij Airport Zaventem. Het idylische plan van een koud biertje op een terras in de zon in het leuke oude centrum hebben we helaas moeten skippen, want na 60 km langzaam rijden werd het later en later en hebben we maar in het restaurant van het hotel gegeten. Prima hap. Straks lekker thee op de kamer, even douchen en relaxen.

20 april New York citaaaaaah 🤗

We zijn er! Zooo leuk!

Vanmorgen vroeg opgestaan en naar Zaventem gereden, auto geparkeerd en volgens plan gevlogen. Lange reis maar we konden het goed volhouden. Tot Emilies blijdschap waren er ook films met Nederlandse ondertiteling dus ze hebben zich goed vermaakt.

Na 8,5 uur landden we op JFK. De douane ging ook redelijk vlot, dus we konden al snel met de Airtrain en de metro richting Manhattan.

In de metro stort Manuel in vanwege de slaap. Het is ook vermoeiend allemaal en zo lekker hebben we niet geslapen in die hete hotelkamer in Leuven. De reis met de metro duurt meer dan een uur, maar als we uitstappen staan we midden in de stad en zien we meteen al hoge wolkenkrabbers, yellow cabs en de bekende straatnaambordjes. We zijn er!

Met veel moeite beuren we Manuel op en krijgen we hem zover om na inchecken in het hotel toch nog even de stad in te gaan, al wil hij het liefst al gaan slapen. We willen zo snel mogelijk aan de Amerikaanse tijdzone wennen, dus hoppetee, schoenen weer aan.

Omdat we wel zin hebben in een midnight snack om vijf uur (ja heee, voor ons is het elf uur ‘s avonds!) gaan we eerst op zoek naar iets te eten. Binnen drie minuten van ons hotel vinden we al genoeg tentjes: sushi, Italiaans, veggi, taco’s... we kiezen een Mexicaanse tentje uit en bestellen twee bakken nacho’s!! Smullen! Manuel lijkt er niet echt zin in te hebben, maar na een paar happen leeft ie helemaal op en lijkt er weer wat leven in het kind te komen. Yes! We lopen weer een paar minuten verder en wat zien we daar? Het is de Brooklyn Bridge!! Wow! We lopen de plateaus op voor een mooi uitzicht over de East River en maken meteen een paar foto’s van de brug en Brooklyn aan de overkant. Dit is zo tof! Ik heb altijd al zooo graag naar New York gewild en nu staan we er gewoon. Ik kan wel huppelen (en doe dat dan ook maar gewoon)!

We lopen rustig aan terug en bekijken nog even waarvandaan de ferry naar Staten Island vertrekt. Dan weten we waar we morgen moeten zijn. Emilie wil heel graag in het hotel in bad dus we kopen nog even een bruisbal bij een drogist.

Wat een lekkere sfeer hangt er in deze stad, we zijn heel benieuwd wat we morgen allemaal gaan zien. Maar eerst maar een nacht slapen.

1. Patricia:
    25 april 2019
    Ik snap dat je huppelde zou ik ook doen hahaha leuk zeg!!! Xx