Dag 14 Los Angeles (Anaheim - Santa Monica)

6 januari 2017 - Venice Beach, California, Verenigde Staten

Oeps! Ontbijt is hier tot 9u en daar komen we net op tijd achter. We zijn lui vandaag, na de vermoeiende Disney-dag van gisteren. Eerst even eten, dan rustig douchen en inpakken.
Dan on our way to the beach! Het is vandaag gelukkig weer blauw en zonnig, zo'n 17 graden. Na een klein uurtje over de snelweg parkeren we de auto voor 6 dollar bij Venice Beach. Eerst laten we de kinderen een uurtje spelen op het strand. Jp en ik kijken vanuit een duin toe, lekker in het zonnetje. Rechts van ons ligt een rotsachtige baai en we zien een handvol surfers hun trucs uitvoeren op de hoge golven.
Als de gegraven gracht instort, omdat het vloed wordt, gaan we The Boardwalk over wandelen.
Los Angeles bestaat eigenlijk uit meerdere steden met ieder hun eigen centrum en bijzonderheden. Venice is een supergezellig stuk strand met een boulevard vol winkeltjes en eettentjes. Er hangt een relaxed sfeertje hier. We hebben het echte 'Californication-gevoel' te pakken hoor!
Veel hippies, kunstenaars, rappers, dansers en andere straatartiesten proberen hier wat te verdienen. We bestellen een zalig broodje en een smoothie en kijken naar een optreden van een paar streetdancers. Ze trekken wat mensen uit het publiek en maken er een toffe show van.
Dan lopen we nog een stuk verder over de boulevard, kijken hier en daar, eten een ijsje en gaan dan weer op zoek naar de auto om naar het hotel in het naastgelegen Santa Monica te gaan.
Daar aangekomen blijkt het gereserveerde boetiekhotel met de naam 'The Hotel California' een oud, gehorig hok te zijn. Echt schoon is het ook niet. Maar wel een hok met charme. Het is er ontzettend gehorig en we zitten direct naast de weg, dus dat wordt met oordoppen in slapen.
Het hotel is slechts vijf minuten van The Santa Monica Pier. We zijn net op tijd voor een mooie zonsondergang. De kinderen hebben na gisteren blijkbaar nog niet genoeg attracties gehad, dus die gaan nog een keer in de achtbaan op de pier. Mooi gezicht in het donker met al die lichtjes. We lopen nog een tijdje rond en komen bij een winkeltje waar Manuel een souvenirtje koopt. Ze verkopen er ook Rademakers Hopjes!! Heel vreemd...
We gaan eten bij Bubba Gump op de pier, een restaurant in Forrest Gump-thema! Helemaal leuk! De serveerster komt als we het bordje op tafel omklappen met de tekst 'Run Forrest Run' naar 'Stop Forrest Stop'.
Jp neemt uiteraard de garnalen en ik een salade met garnalen, geitenkaas en frambozen. 'T is allemaal weer overheerlijk!
Morgen is Emilie jarig! We willen Hollywood gaan bezoeken en misschien naar het Historisch Museum. Eens zien waar de dag (en de metro) ons brengt.

1. Hans Breeman:
    7 januari 2017
    Hallo allemaal. Nog steeds naar jullie zin in dat warme land?? En Eveline hoe gaat het met jou? Geniet je ook van alles wat je allemaal in het mooie- en fraaie- en in Amerika ?? Blijf maar lekker zo nu en dan zodat je lekker kan spetteren daar.
    En kijk zo nu en dan ook naar Santa Monica. (de naam van het mooie land) Ik zou ook heel graag eens naar je toe gaan.
    Hoe is het elke dag met je vriend, die elke dag voor jou ook voor ijs kan zorgen? En krijgen jullie dan soms elke dag lekkere amerikaans ijsjes zodat je lekker kan genieten? Geniet van het lekkere ijs hoor.
    En nu lekker in het ijs waar je geweldig ook kan genieten, samen met Emanel. En jullie hebben eerder genoten van herrie vlakbij waar jullie eerst eens samen naar de hoge mast waar het heel mooi was.

Tis hier ook een soort vakantie.... in de sneeuw. Het lijkt hier nu ook een sneeuw die maar een dag duurt. Morgen krijgen we weer een normale (koude) dag. Daarna gaan we weer verder met wat we samen kunnen zien met elkaar. GENIET samen met elkaar.
  2. Ineke breeman:
    7 januari 2017
    Nou, na de felicitaties van pa, ook van mij een dikke knuffel,Emilie!
    En een fijne dag samen met je broer Manuel en papa en mama.
    En wat een leuke foto,s van jullie allemaal.En een lekker warm weertje ook nog!
    Ben benieuwd hoe jullie het in Hollywood hebben.
    heel dikke verjaardagskus KUS