De reis terug!

5 mei 2019 - Rotterdam, Nederland

2/3 mei - naar het vliegveld is al een reis op zich

Het is best een inspannende rit om via Connecticut om New York City heen te rijden via New Jersey. Men rijdt kriskras over de zevenbaanswegen, enorme brullende vrachtwagens rijden ons met een hoge snelheid voorbij en de navigatie is maar lastig te volgen door de spaghetti aan wegen over, langs en onder elkaar. In The Bronx komen we in de file. Jp vraagt of ik een broodje wil smeren. Ja, kan best. Even heen en weer naar de kast en de koelkast en ik klik de gordel weer vast terwijl ik aan tafel een paar broodjes smeer. Handig!

Na drie uur zijn we New York eindelijk voorbij. Best stom, we kunnen het vliegveld al zien liggen aan de overkant, maar moeten eerst nog even naar New Jersey om die camper terug te brengen morgen.

De camping aan de Butterfly Road ligt vlakbij een nette woonwijk. Het valt ons ineens op hoe groen het hier is! De bomen en struiken hebben veel meer blad als waar we zijn geweest. Vreemd. Eigenlijk niet. Het is hier ook veel warmer. Als de camper staat trekken we voor het eerst deze vakantie korte broeken aan en onze sokken uit! Het is pas 15u dus we hebben nog een relaxte middag voor de boeg. We eten de kast en koelkast zoveel mogelijk leeg terwijl we potjes pesten aan de picknicktafel in het zonnetje. De kinderen duiken nog het bos in om te spelen. Na het koken pakken Jp en ik grootendeels de koffers in en maken de keuken alvast schoon.

Morgen op tijd opstaan om de douche, wc en vloer schoon te maken, rest van onze spullen in te pakken, propaan bij te vullen en het vuile water te dumpen. En oh ja, we moeten ook nog tanken.

We willen op tijd bij Road Bear zijn. Er zijn best wat dingetjes aan de camper die kapot zijn en gemeld moeten worden. Om te beginnen zit er een scheur in de voorruit. Het begon met een piepklein scheurtje en deze is door die extreme hobbelwegen flink verder gescheurd. Jp denkt dat het er al gezeten moet hebben, want als er een steentje tegen de ruit was gekletterd hadden we het gehoord of gezien. Behalve dat probleem lekt de slang van het zwarte water (de plee) als je hem leegt en schuift een van de ramen constant open tijdens het rijden. Heel irritant omdat we steeds moeten opstaan tijdens het rijden om dat raam dicht te doen.

Vroeg slapen dus maar! Morgen ‘slapen’ we in een vliegtuig 😟.

5 mei - thuis en uitgerust

Het was een pittige dag vrijdag, die doorliep in de zaterdag. Terugbrengen van de camper kostte meer tijd dan verwacht. We moesten de gebroken ruit van de camper voorschieten en het bij onze verzekering claimen. En behalve dat we even de weg kwijt waren in de metro richting Jamaica waar we de Airtrain moesten nemen, ging de reis prima.

Tijdens de vlucht hebben JP en Emilie heel even kunnen slapen, maar ik en Manuel niet. Toen we op Brussel Zaventem aankwamen waren we behoorlijk moe. Het was 7u toen we landden en om 10.30 waren we thuis. Meteen maar de was gedaan en alles uitgepakt. En ons best gedaan om wakker te blijven tot het Nederlandse bedtijd was. Uiteindelijk om 20u gaan slapen en om 10.30 vanmorgen pas opgestaan 🤗! Eindelijk uitgerust!

We hebben heel erg genoten in Amerika! Vooral New York City en de walvistour waren hoogtepunten! We vonden reizen met de camper ook veel leuker dan auto + hotel, dus wellicht dat we het nog een keertje gaan overdoen in een ander deel van het land. Wat we minder vonden was dat we doordat we zo vroeg in het seizoen waren het lastig vonden om spontaan rond te reizen. Er waren heel weinig campings open en daarom hadden we overdag het gevoel dat we minder tijd hadden om dingen te doen en te bezoeken omdat we nog een plek voor de nacht moesten zoeken. Ook waren sommige bezienswaardigheden zoals de trails rond de watervallen bij de Finger Lakes nog deels gesloten.

Amerika blijft een prachtig land. Al vonden we de natuur in Arizona veel meer overweldigend dan waar we nu zijn geweest. En de camper beviel ons heel goed, op het parkeren in kleine stadjes na.

Conclusie: we hebben weer genoten en wie weet gaan we over een paar jaar nog een keer!! 😊

1. Ineke breeman:
    6 mei 2019
    genoten...en veilig weer thuis!